Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza cenové tvorby na nedokonale konkurenčním trhu
Fait, Petr ; MBA, Jiří Rozsíval, (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Nedokonale konkurenční trhy jsou důsledkem působení různých faktorů na trzích. Patří mezi ně zejména úspory z rozsahu, různá právní omezení, vysoké náklady vstupu, diferenciace produktu, územní rozptýlení a nedokonalá informovanost spotřebitelů o trhu. Hlavními druhy nedokonalých konkurentů jsou monopoly, oligopoly a monopolistická konkurence. Charakteristickou vlastností těchto nedokonalých konkurentů je jejich schopnost určovat cenu produktu. Jsou takzvanými price-makery. Nedokonalí konkurenti se setkávají s klesající poptávkovou křivkou, neboli je zde závislost ceny na objemu produkce. Této schopnosti využívají při maximalizaci zisku. Nejběžnější metodou maximalizace zisku u nedokonalého konkurenta je cenová diskriminace, díky níž je firma schopna rozčlenit své odběratele na několik skupin a pro každou skupinu určit jinou cenu stejného produktu. V praxi se setkáváme z převážné většiny pouze s nedokonalou konkurencí, vzhledem k již výše zmíněným faktorům. Dokonalá konkurence je tak spíše teoretickým stavem, kterému se v praxi nejvíce blíží obchodování na burzách.
Profit Maximization of Car Manufacturers Facing EU CO2 Emission Penalties From 2021
Leamer, Anthony David ; Večeř, Jan (vedoucí práce) ; Antoch, Jaromír (oponent)
Název práce: Optimalizace zisku výrobců automobilů čelících emisním sankcím po roce 2021 Autor: Anthony David Leamer Katedra Pravděpodobnosti a Matematické Statistiky: Katedra Pravděpodobnosti a Matematické Statistiky Vedoucí bakalářské práce: prof. RNDr. Jan Večeř, Ph.D., Katedra Pravděpodob- nosti a Matematické Statistiky Abstrakt: Tato práce čtenáře seznámí s novým způsobem penalizace evropských automobilek, které vyrábí auta s příliš vysokými emisemi CO2. Tento nový model, představený Evropskou Komisí (EK), se bude týkat všech nově registrovaných osobních automobilů na území EU. Analyzujeme samotnou hodnotu penalty a její přímý vliv na zisk automobilky. Po optimalizaci marží, které jsou uloženy na jednotlivé modely, budeme vyvozovat závěry jak pro výrobce, tak i spotřebitele. Budeme hledat odpověď na otázku "Kdo zaplatí emisní penaltu?". V poslední kapitole analyzujeme reálná data, abychom zjistili, zda-li bude výrobce motivován k vyšší produkci automobilů s nižšími přímými emisemi COň2. Data poukazují ke zřejmé skutečnosti, že výrobce bude mít nižší zisk, dokud průměrné emise všech automobilů, které vyrobí, nebudou pod limitní hranice. Maximalizační aparát rozvedený v práci je standardní ve smyslu, že se nevytváří nová teorie, ale problém je nový do té míry, že vyžaduje nové kreativní použití...
Willingness to pay for streaming services: Evidence from the Czech Republic
Strnadová, Ivana ; Polák, Petr (vedoucí práce) ; Kučera, Adam (oponent)
Cíl této bakalářské práce spočívá v analýze ochoty spotřebitelů platit za streamovací služby nabízející filmový obsah v České republice. Na základně unikátních dat získaných z dotazníkového šetření je zkoumána nejen ochota platit, ale také maximální cena, kterou by spotřebitelé za takovéto služby byli ochotni zaplatit. Pomocí logistické regrese byly identifikovány faktory, které signifikantně ovlivňují pravděpodobnost předplacení služby. Tyto faktory zahrnují věk, úroveň dosaženého vzdělání, preferenci originálního znění a české filmové produkce, online platby, koupě elektronického filmu, počet používaných zařízení, návštěvy kina, preference filmů před seriály, spokojenost s obsahem nabízeným běžnými televizními stanicemi a přání moci sledovat filmový obsah odkudkoli. Podobné výsledky byly získány při predikování ceny pomocí OLS. Dále se zde ukázal signifikantní předchozí nákup fyzického média a výše příjmu. Na základě modelace poptávky tato práce také ukazuje, že z pohledu poskytovatele by optimální cena streamovacích služeb, která maximalizuje profit, měla být nastavena v intervalu od 218 do 283 Kč.
Agent-Based Model of the Software Market
Bureš, Michal ; Kukačka, Jiří (vedoucí práce) ; Klinger, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce je aplikací agentního modelování na trh softwarových produktů. Naším cílem je odvodit a implementovat nový model softwarového trhu, jelikož výzkum v této oblasti je zanedbatelný. Text práce se zabývá především odvozením modelu a popisem metodologie. Také jsou diskutovány specifické rysy trhu softwarových produktů, které jsou použity jako předpoklady modelu. Na jejich základu navrhneme model softwarového trhu s komplexním chováním zákazníků. Model je testován pomocí aplikace implementované za tímto účelem. Pomocí této aplikace jsou testovány reakce modelu na dynamické změny parametrů. Součástí práce je také scénář, kde aplikujeme náš model na trh herních enginů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Analýza cenové tvorby na nedokonale konkurenčním trhu
Fait, Petr ; MBA, Jiří Rozsíval, (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Nedokonale konkurenční trhy jsou důsledkem působení různých faktorů na trzích. Patří mezi ně zejména úspory z rozsahu, různá právní omezení, vysoké náklady vstupu, diferenciace produktu, územní rozptýlení a nedokonalá informovanost spotřebitelů o trhu. Hlavními druhy nedokonalých konkurentů jsou monopoly, oligopoly a monopolistická konkurence. Charakteristickou vlastností těchto nedokonalých konkurentů je jejich schopnost určovat cenu produktu. Jsou takzvanými price-makery. Nedokonalí konkurenti se setkávají s klesající poptávkovou křivkou, neboli je zde závislost ceny na objemu produkce. Této schopnosti využívají při maximalizaci zisku. Nejběžnější metodou maximalizace zisku u nedokonalého konkurenta je cenová diskriminace, díky níž je firma schopna rozčlenit své odběratele na několik skupin a pro každou skupinu určit jinou cenu stejného produktu. V praxi se setkáváme z převážné většiny pouze s nedokonalou konkurencí, vzhledem k již výše zmíněným faktorům. Dokonalá konkurence je tak spíše teoretickým stavem, kterému se v praxi nejvíce blíží obchodování na burzách.
Maximalizují týmy z Major League Baseball sportovní, nebo ekonomický zisk?
Šindelář, Jakub ; Bartoň, Petr (vedoucí práce) ; Koubek, Ivo (oponent)
Na základě modelu Barria a Szymanskiho (2009) odhadnu, zdali jsou týmy v Major League Baseball v krátkém období v průměru blíže k pozici maximalizující zisk, či sportovní úspěch. Základním zjištěním je, že týmy jsou v krátkém období blíže maximalizaci sportovního "zisku". Zajímavým závěrem práce je zjištění, že neexistuje téměř žádný rozdíl mezi chováním maximalizující zisk u evropských klubů, reprezentovaných španělskou a anglickou fotbalovou ligou, hrajících v soutěžích otevřeného typu a amerických klubů, reprezentovaných MLB, v uzavřené soutěži. Struktura uzavřené soutěže, obvykle používaná v Severní Americe, tak nepomáhá baseballovým klubům maximalizovat zisk. Prověřil jsem charakteristiky klubů, které by mohly vysvětlit odchylky od pozic maximalizujících zisk, a zjistil jsem, že týmy, jejichž právním statusem je akciová společnost, jsou k maximalizaci zisku v průměru nejblíže.
Simplexový algoritmus v projektování výroby
GUROVIČOVÁ, Eva
Cílem bakalářské práce bylo aplikovat simplexový algoritmus v projektování výroby. Simplexový algoritmus byl použitý v případové studii, která byla zaměřena na zemědělský podnik s rostlinnou a živočišnou výrobou. Výroba je tvořena pěstovanými plodinami a chovem hospodářských zvířat. Maximalizační účelová funkce byla tvořena ziskem (resp. ztrátou) z jednotlivých komodit výroby. Záměrem bylo rozložit rostlinnou a živočišnou výrobu tak, abych získala co nejefektivnější způsob využití osevní plochy, který mi případová studie umožnila.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.